مواعيد إمتحانات المراحل الإبتدائية والإعدادية والثانوية بالإسكندرية

d984d8a8d98ad8a891كتب طارق حمدي : اعتمد محافظ الإسكندرية اللواء عادل لبيب اليوم “الأحد” مواعيد امتحانات نهاية العام الدراسي 2008/2009 وذلك طبقا للخريطة الزمنية للعام الدراسي بمحافظة الإسكندرية.وصرح اليوم “ا12 إبريل 2009″ وكيل وزارة التعليم بالإسكندرية جمال عوض أن امتحانات الصف الثاني والرابع والخامس الابتدائي ستبدأ في الفترة من 30 مايو القادم وحتى 2 يونيو والصف الثالث الابتدائي من 3 الى 4 يونيو والصف السادس الابتدائي من 6 إلى 10 يونيو 2009.وقال معوض أنة تم تحديد مواعيد امتحانات الصف الثالث الاعدادى العام والمهني والصم والمكفوفين خلال الفترة من 30 مايو إلى 4 يونيو والصف الأول والثاني الاعدادى العام والمهني من 6 الى 10 يونيو وامتحانات الصف الأول الثانوي من 16 إلى 26 مايو 2009 .

52 responses to “مواعيد إمتحانات المراحل الإبتدائية والإعدادية والثانوية بالإسكندرية

  1. انا من اعدادية اسكندرية وبالي كتير عايزة اعرف الجدول بتاع الامتحان

  2. محمود مهدي محمد يوسف سليم

    هو موعد الامتحان قريب وبصراحة احنا لسة مخلصناش المنهج ولا في المدارس ولا في الدروس فانني اوجه لكم خالص تحياتي بان لو الامتحان في هذا الموعد فارجو منكم ات سهلوا الامتحانات لجميع المراحل

  3. محمود مهدي محمد يوسف سليم

    السلم عليكم ورحمة الله وبركاته/السيد عادل لبيب انني طالب في الاعدادية وانني جبت في الترم الاول درجات مش كويسة وارجو واحاول ان اعوض هذه الدرجات بس الموعد بتاع الامتحان قريب جدا واننا لم ننهي المواد ولا في المدارس ولا في الدروس فأرجو لو انك توافق علي هذا الموعد فارجو من سيادتك ان يكون الامتحان سهل لجميع المراحل ولكم خالص تحياتي ****رقم موبايلي0185834931

  4. مواعيد الامتحانات المحددة فيها تعسف حرام يجلسوا الاخر مايو علشان اية شوفو امتحانات الازهر ونفس المنهج

  5. هذا القرار غير مدروس وغير صحيح والمحافظ يتصرف بدون مسئوليه انا لا اعرف لمصلحة من هذا القرار الغير مسئول وتاجيل الامتحانات لهذا الحد قرار صعب على اولياء الامور و محافظ الجيزه قرر بدء الامتحانات 9 مايو فهل الاسكندريه بلد اخرى لا تتبع مصر والله يا ريت وانا اتمنى اننا نكون جمهوريه منفصله عن مصر والله يا ريت بجد مش هزار بس الواقع غير كده وحسبنا الله ونعم الوكيل

  6. انا نفسى أعرف هى ليه الامتحانات متأخرة بالنسبة للصف الثالث الابتدائية انتم شيفنها ثانوية عامة

  7. احنا بلد مصايف ازاى الناس تيجى تصيف عندنا وأحنا شغالين أمتحانات ابتدائية والله حرام ولا انتم عايزين تشغلوا البلد بالامتحانات عن المصايف

  8. انا امتحانى الصف الثالث الابتدائى 3-6-وبقية المحافظات فى منتصف واول شهر مايو مش هو المنهج مش واحد ووزير التعليم واحد ولا هما بدله اسكندرية ببلد غير تابعة لجمهورية مصر العربية

  9. انا فى الصف الثالث الابتدائى وأرىى ان مواعيد امتحاناتنا متاخرة جدا … سيادة اللواء المحافظ المحترم جدا ….ارجو اعادة النظر فى مواعيد امتحانات الصف الثالث الابتدائى لو أمكن .. وشكرا لسيادتكم .

  10. هل الامتحانات الصف الثالث الاعدادى 30/5 فى كل المحافظات

  11. حسبي الله ونعم الوكيل ،قرار متعسف وله اسباب خفية ، وفيه عكننة للاطفال واولياء الامور

  12. لا والله دة كان قرار لوزير التربية والتعليم

  13. انابرضوا نفسىاعرف امتىامتحانات الصف الثالث الاعدادى ليه كل ما ادخل على الموقع مش بيجيب مواعيدالامتحانات

  14. انا بعت الي اولادي تزاكر علي الجزيره علشان يجولي واذا ما جوش التذاكر عتروح عليا يعني 5000 جنية ارجوا النظر بنتي في اولي ابتدائي وعملت حسابي عتمتحن اول الشهر اعمل اية بيقولوا امتحانتهافي 28/5 ده حرام

  15. ارجوا اعاده النظر اسوه بالمحافظات الاخري حيث ان امتحانات الابتدائية وخاصة اولا ابتدائي ليست بالشيء الهام فارجوا ان يكون امتحان الصف الاول الابتدائي علي الاقل في ميعاده

  16. عايز مواعيد امنتحانات الصف الخامس و السادس

  17. اين مواعيد امتحان الصف (السادس.الثالث)

  18. شكرا انا كنت بحسبها 16

  19. يا أصحاب القرارات المصيريه-أبنائنا فى الإسكندريه خللصوا المنهج وخصوصا الصف الثانى الإبتدائى – ولسه حاينتظروا شهر مايو كله بدون أدنى إستفاده-كل واحد فى الخارج منتظر أسرته تجيله-ليه العكننه دى؟

  20. ممكن أعرف تاريخ إنتهاء إمتحانات الصف الثانى الإبتداءى بالمدارس الخاصه ؟؟؟؟

  21. هذا افضل و احسن موعد للامتحانات بالتوفيق انشاء الله

  22. والله حرام تعملو فينا كدة هو احنا عملنا فيكو ايه علشان تاخرو الامتحانات دى ابتدائية مش ث عامة

  23. كل المحافظات هيخلصو امتحاناتهم واحنا هنعد نتعذب لحد ما يجى ميعادا متحاناتنا يرضى مين دا احنا بنتذل فى الصف الثالث الابتدائى امال لمل نروح الصف الثالث الثانوى هيحصلنا اية12

  24. معنى تشاهد :
    مضاد تجمعت :
    جمع الأسرة :
    مفرد مخترعات :

    مضاد نسرف :

  25. لو سمحتم انا من اعدادية الاسكندرية اريد جدول الامتحان

  26. انا مش عارفه امتحانات الصف الثالث الابتدائي معتبرينها وكأنها سنوي عام واحنا تعبنا من المذاكره وخلصنا المنهج من اكتر من اسبوع عاوزين نمتحن بقه ونخلص

  27. انا حازم في اولي ابتدائي
    وعاوز امتحن واخلص عاوز اعرف امتحانتنا ايمته

  28. اريد جدول امتحانات اخر العام 2009 بالاسكندرية للصف الرابع الابتدائى

  29. اريد جدول امتحانات المدارس

  30. ياريت يا أستاذ طارق ترد على إستفسارى بخصوص جدول الصف الثانى الإبتدائى

  31. ارجو من سيادتكم تسهيل الامتحانات لنا جميعا وشكراااا

  32. كدة حررررررررام والله الميعاد دة قريب جدا والمدرسين مافيش ضمير ولا نجاح الا بالدروس الخصوصيه حرام والله ولسه ملحقناش نذاكر ولا نيله صاقطين صاقطين يعنى وتقولونا مافيش عقد فى التعليم والله انتوا اللى بتعقدونا

  33. احب الريس جدا احمد يا رب توصل الرسالة

  34. يا ولاد الكلب فين الجدول

  35. انا بشكركم كثيرا ععلى كتابة هذة المواعيد وشكرا

  36. انا بشكركم كتير على كتابة هذة المواعيد والف شكر

  37. انا اتمنى النجاح لى ولكل اللى بيتمنوة

  38. انا طالب من الاسكندرية واتمنا تيجى كل امتحنات سهلة ونا فى الصف الرابع

  39. انا بشكر كل الناس على هزة المواعيد الجميلة ودة اميلىDESHA960

  40. انا اعدادية وعايز اعرف جدول الامتحانات و ليه ما بقتش الامتحانات 23 مايو

  41. شكرا على كل الجهد ده بس المحافظ ليه اخر الامتحانات الاببتدائيه وردوو علياعلى الاميلwwwhappy48@yahoo.com

  42. شكرا على المجهود الرائع

  43. ياجماعة انابجد لسا مخلصتش مذاكرة ومش عارفة اعمل ايه بجد

  44. ارجو معرفه نتيجه الصف الثالث الابتدائى التيرم الثانى 2009

  45. طولوا بالكم يا جماعا أحنا مش عايزين المشاكل

  46. و الله حرام المفروض اصلا ان المدارس تتلغى امال النت و التليفزيون بيعملوا ايه عندنا المفرو ييكون شهر 4الهو ابريل

  47. نفسي اعرف الامتحانات امته

أضف تعليق

